Direct contact

Bijster 15
4817 HZ Breda
076 578 0950 | info@livits.nl

02
mei
Customerboard

Terugkoppeling Customerboard Q1

2 mei 2023

Eind maart heeft de eerste customerboard van dit jaar plaats gevonden. In dit bericht lees je de onderwerpen die we hebben besproken en de feedback van de customerboard hierop. Ik heb stil gestaan bij de wisseling van de wacht, de Livits user interface, de roadmap van dit jaar en een productidee. Lees snel verder over deze onderwerpen.

1. Wisseling van de wacht

Onderstaande illustratie geeft weer waar de rol Productmanager zoals ik die in ga vullen en Product Owner – de rol die Tom had – van elkaar verschillen. 

Productmanager vs. Product Owner

In een organisatie met onze omvang is er natuurlijk sprake van een wisselwerking tussen de twee rollen. Mijn focus zit met name op het stuk markt & klantbehoefte, dus vooral gericht op jullie behoefte en hoe ik kan zorgen voor meer betrokkenheid van klanten bij onze ontwikkeling.  

2. Toekomst van de Livits UI (User Interface): Gebruikersgemak voor ledenorganisaties

Ik heb een doorkijkje gegeven naar een Livits van de toekomst. Hier lees je meer over het onderzoek hier naar. We moeten nog technische stappen zetten voordat we de hele interface grondig kunnen aanpakken. We staan niet stil en ook dit jaar zetten we stappen:

  • Wijzigingen in de pop-ups; Mogelijkheid tot het verslepen, knop onderaan die in beeld blijft voor het opslaan, duidelijk kader om de pop-up. Dit hebben jullie al kunnen merken in het huidige Livits.
  • De Livits Tabellen; flexibeler om kunnen gaan met de tabellen in Livits. Dit jaar nog zullen hier stappen in gezet worden. Houd hiervoor de Livits Update in de gaten.
  • Velden verbergen op gebruikersniveau; veel in Livits is voor iedereen zichtbaar. Door bepaalde velden uit te kunnen zetten kan het werkblad een stuk overzichtelijker worden. Ook hier worden al dit jaar stappen in gezet.

3. Doorontwikkeling Livits in 2023

Doorontwikkeling Livits

Bovenstaande ontwikkelingen zijn ook tijdens het klantevent toegelicht en hiervan zijn video-opnames gedeeld via onze nieuwsbrief. De leden van de customerboard geven met name feedback op het onderwerp Nieuwe Office Plugin.

  • De urgentie van dit onderdeel wordt hier duidelijk aangeven door de Customerboard leden.
  • Belangrijke toevoeging hierbij is dat we een bewuste keuze hebben gemaakt om te spreken over een Office Plugin (niet enkel de outlook plugin). Dit omdat we ook kritisch kijken naar ons DMS en stappen die we daar moeten zetten.

4. Productidee: Meten van betrokkenheid (o.b.v. Livits data)

Het 4de onderwerp van de customerboard stond in het teken van een productidee. Het idee is om op basis van Livits Data een betrokkenheidsscore te genereren.

  • Eerste reacties zijn; boeiend, mogelijk interessant, verschil tussen Beroeps- en Brancheorganisaties is een belangrijke factor.
  • Er wordt benadrukt dat er meer waarde wordt gehecht aan het verbeteren van bestaande modules alvorens er nieuwe zaken ontwikkeld worden. De plug-in en de bijeenkomstenmodule worden hierin benoemd.

Ik vond het een zeer waardevolle sessie waarin er veel feedback is gegeven waar wij iets mee kunnen. De boodschap hierbij was vooral, ontwikkel nu niet iets nieuws maar werk vooral aan verbetering op bestaande onderdelen waar meldingen over zijn gedaan. Deze input is zeer gewaardeerd, we gaan hiermee terug naar ons team.

Mochten jullie naar aanleiding hiervan nog vragen hebben hoor ik het graag. En ook andere vragen zijn uiteraard welkom! Dat kan via: julia.stobbelaar@livits.nl, via 06-4474 2504 via of via de Livits Connect app.

Livits.nl gebruikt cookies voor anonieme analyse van websiteverkeer, zodat we de functionaliteit en effectiviteit van deze website kunnen verbeteren. Na toestemming gebruiken we deze om gepersonaliseerde content weer te geven. Bekijk onze privacy- en cookieverklaring.

Ok