Terugblikken: het jaar in de achteruitkijkspiegel
22 december 2022
Het is o-zo cliché maar waar: wat gaat de tijd toch snel aan het einde van het jaar! En zo is het alweer het seizoen van terugblikken. Van plannen maken. Ook wij ontkomen er niet aan. Hoe hebben wij 2022 ervaren? Een korte terugblik!
Het is bijna niet meer voor te stellen hoe de wereld eruitzag aan het begin van 2022. Ook bij Livits zijn we intussen weer redelijk gewend geraakt aan het werken op kantoor en aan face-to-face afspraken met klanten. Gelukkig maar.
Hoe begonnen we het jaar? En waar staan we nu?
Een van de belangrijkste doelen voor dit jaar was cyber security. Belangrijke stap die we hierin hebben gezet was het behalen van ISO-certificeringen (9001 en 27001). Maar op de achtergrond hebben we hierin nog veel meer gedaan. Meest zichtbare hierin is op dit moment de nieuwe inlogportal die we uitrollen.
Verder hebben we dit jaar geprobeerd om jullie als klant meer mee te nemen in de Livits Roadmap door het organiseren van kwartaalsessies hierover.
Ook hebben we onze Belgische klanten dit jaar voor het eerst rechtstreeks bediend en hebben we hard gewerkt aan verbetering van onze dienstverlening aan deze groep.
Natuurlijk hebben we het hele jaar door gewerkt aan het verbeteren en doorontwikkelen van Livits en hebben we aan veel gave projecten gewerkt.
Nieuwe gezichten
Het jaar 2023 was ook het jaar waarin we afscheid namen van een aantal collega’s. Begin dit jaar vertrok Ron om voor zichzelf te beginnen. Consultant Donny ging een nieuwe uitdaging aan, net als tester Arjen en Product Owner Tom.
Gelukkig hebben we ook nieuwe gezichten verwelkomd in hun plaats: Paul als projectleider en consultant, Janneke kwam terug om de helpdesk te versterken en onze nieuwe stagiaire Aliyah werkt aan een opdracht rondom verbetering van de UI van Livits. In het salesteam hebben we met Robbert versterking gekregen.
In het nieuwe jaar zullen we ons team nog verder versterken, daarover binnenkort meer.
En binnen Livits dan?
Ook in 2023 hebben we weer hard gewerkt aan het verbeteren van Livits. Zowel zichtbaar als aan de achterkant. Zo hebben we veel tijd besteed aan de servermigratie, zodat we ook de komende jaren support hebben van Microsoft. Ook hebben we Kolla vernieuwd, de module voor online community.
We berichtten onlangs al over de nieuwe mogelijkheden op het gebied van facturatie. We hebben ook stappen gezet in de integratie van het nieuwe Umbraco-CMS en uitbreiding van de API. Meer hierover lees je ook in het stuk over de klantcommitments.
Trends en ontwikkelingen in 2022
We zien steeds meer klanten zoeken naar manieren om processen te automatiseren. Misschien wel gedwongen door de krappe arbeidsmarkt. Zo hebben we bij veel klanten dit jaar de Data Quality Checker-module ingericht. Ook is er meer aandacht voor digitale veiligheid. En we zien ook dat veel klanten bezig zijn met het versterken van hun netwerk, zowel offline als online. Denk bijvoorbeeld aan het opzetten van community’s.
Vooruitblik op nieuwe jaar
Natuurlijk hoort bij een terugblik ook vooruitkijken naar het nieuwe jaar. Benieuwd? Lees dan de volgende nieuwsbrief!