Niet tevreden? Wat kan je dan doen?
17 juli 2023
Elke dag doen we onze uiterste best om ons werk goed te doen. En toch lukt dat niet altijd. Waar gehakt wordt vallen spaanders, dat geldt ook voor ons. We staan open om daar feedback op te ontvangen. Maar stel nu je komt er niet uit, wat kun je dan doen? Hiervoor hebben wij ons klachtenproces.
Wat is een klacht?
Wat een klacht is, dat verschilt per persoon. Ben je niet blij met hoe een melding is afgehandeld, een offerte is uitgebracht of andere werkzaamheden door ons zijn uitgevoerd? En kom je er niet uit met de hierbij betrokken collega van ons? Dan is sprake van een klacht. Denk bijvoorbeeld ook aan een situatie waarin financieel gecompenseerd moet worden of je iemand in ons MT hierover zou willen spreken.
Een simpelere benadering is dat wanneer het voor jou voelt als een klacht, het ook een klacht is. Zo benaderen we het bij ons intern ook. Wij noteren een klacht wanneer collega het gevoel heeft dat een gesprek of mail een klacht is.
Hoe werkt dit proces?
Je kunt een klacht melden bij elke Livits collega. Dat mag je mondeling of telefonisch doen, het helpt als je dat schriftelijk doet (bijvoorbeeld via een e-mail). Dan ligt het namelijk vast, en kan het melden van een klacht geen onduidelijkheid opleveren.
Een klacht wordt altijd onder de aandacht gebracht van onze directeur. Hij bepaalt samen met het MT wie voor jullie het aanspreekpunt van deze klacht gaat zijn. Dit doen we zodat je na het melden van een klacht direct weet wie je hiervoor kunt benaderen. In alle gevallen wordt je klantmanager op de hoogte gebracht dat er een klacht speelt.
Jouw aanspreekpunt neemt binnen drie werkdagen na het melden van de klacht contact met je op. Ook zorgt je aanspreekpunt ervoor dat de bij Livits benodigde collega’s betrokken worden zodat de klacht opgelost wordt. Je aanspreekpunt zorgt er ook voor dat je op de hoogte gehouden wordt over wat we doen om dit op te lossen. Zodra we de klacht hebben opgelost, melden we dat ook schriftelijk (via e-mail) aan je.
Om een goed beeld te hebben van lopende klachten, wordt dit eens per maand binnen het MT besproken. Hier bespreken we ook de voortgang van de oplossing ervan.
Vragen hierover?
Heb je vragen of opmerkingen over het bovenstaande? Neem dan contact op met je klantmanager of bel rechtstreeks via 076 - 578 0950. Mailen kan natuurlijk ook via info@Livits.nl.