Klantcommitments 2021 - Hoe hebben we het gedaan dit jaar?
30 december 2021
We zitten volop in de tijd van de eindejaarslijstjes. Wij kunnen daar natuurlijk niet in achterblijven. Begin van dit jaar kondigde we ze aan: de klantcommitments voor 2021. Nu maken we de balans op. Wat ging er goed en hebben we afgerond? En wat moeten we beter doen? Lees snel verder.
Communicatie
We verbeteren de communicatie rondom verstoringen middels de Livits Connect app
Halverwege het jaar schreven we dat er bij dit commitment nog ‘ruimte voor verbetering is’. Het eerlijke verhaal is denk ik dat dit nog steeds zo is. We geloven in de toegevoegde waarde van de Livits Connect App, maar moeten dit kanaal actiever inzetten om jullie de app meer te laten gebruiken. Hier gaan we komend jaar dus verder mee aan de slag.
We organiseren minimaal twee sessies over de Livits Roadmap
Deze kunnen we zonder meer afvinken. Op 1 april vond de eerste plaats en recent, op 25 november, de tweede. De Livits Roadmap is een belangrijk onderdeel in het Livits verhaal: Waar staan we voor? Waar gaan we voor? En hoe zie je dit dan terug in toekomstige productontwikkeling? Vandaar ook dat we nu al kunnen zeggen dat we in 2022 zeker vier sessies organiseren waarin we je bijpraten over de Livits Roadmap.
We organiseren tenminste zes webinars over Livits-functionaliteiten
Van Power BI tot de anonimiseringsmodule: webinars hebben we zeker gegeven! Daarnaast hebben we op ons Livits Klantevent ook diverse sessies geven met Livits-functionaliteit in de spotlight. Zo hadden we het over geautomatiseerde verwerkingen, vertelden we over Umbraco en gaven we een sessie over Bundeling gekoppeld met Livits. Commitment behaald voor dit jaar en je gaat zeker meer webinars van ons zien in de toekomst.
Kwaliteit
In 2021 behalen we onze ISO 27001 en ISO 9001 certificering
Een spannende. We hadden namelijk afgelopen week, vlak voor Kerst, onze externe audit. We hopen natuurlijk op een positief resultaat en daarmee onze certificering. Het is een waardevol traject gebleken, hoe het voor nu ook afloopt. We hebben nu een ‘Proceshandboek’ waarin staat beschreven hoe we werken. Dankzij deze ‘gedocumenteerde werkelijkheid’ zijn we veel beter in staat om de kwaliteit in onze manier van werken te borgen. En te blijven zoeken naar manieren om de dingen beter of slimmer te organiseren. In januari 2022 gaan we melden of we hier definitief een groen vinkje achter kunnen zetten.
We zorgen vanaf Q2 voor permanent inzicht in het Livits partner-ecosysteem
Op livits.nl schrijven we nadrukkelijk over onze partners en waarom zij belangrijk zijn voor ons en Livits. Maar voldoen we daarmee ook aan dit commitment? We vinden dat dit nog beter kan. Onder andere door het beter te visualiseren en meer verhalen te vertellen over hoe we samen met partner oplossingen mooie resultaten hebben bereikt.
We zorgen voor periodieke proactieve SLA-updates
Hier zou je kunnen zeggen; deze is niet behaald. Je ontvangt immers nog geen proactieve SLA-rapportages in je mailbox. Wel hebben we hier werk verzet. Met name op het gebied van inzicht in data en hoe we dat mogelijk kunnen delen met jullie. In de volgende nieuwsbrief lees je hoe we het op SLA-gebied globaal gedaan hebben. We gaan hier komend jaar verder mee. Want we geloven dat inzichtelijk maken hoe we presteren ten opzichte van het afgesproken SLA een belangrijke factor is voor jullie tevredenheid.
Product
We maken werk van het verbeteren van de gebruiksvriendelijkheid van Livits
Iets wat iedere release van Livits terugkomt. Daarnaast hebben we, via de stageopdracht van Bram, verbeterpunten in kaart gebracht op het gebied van gebruiksvriendelijkheid. Dit komt ook terug op de Roadmap van 2022 waarmee we ook borgen dat we met de verbeterpunten uit het onderzoek aan de slag kunnen gaan.
Vanaf Q3 zijn uitgebreidere inlogmogelijkheden op Livits beschikbaar
Dit commitment hebben we niet behaald. Want jullie maken als klant nog geen gebruik van de Login portal om in te loggen op Livits. Intern bij CCI gebruiken we de portal overigens al wel. We hebben dan ook grote stappen gezet in dit project en komt het terug op de Roadmap van 2022.
Doel is om de vernieuwde Login portal klaar te krijgen voor productie. Het gebruiken van de Login portal is niet alleen de toekomst vaste manier van inloggen, maar het maakt ook nieuwe dingen mogelijk. Bijvoorbeeld direct vanuit Livits inloggen in Umbraco.
We breiden de API mogelijkheden van Livits uit
Dit hebben we gedaan en blijven we ook doen. De meest recente uitbreiding die we hebben kunnen realiseren is een SSO tussen de Bundeling app en het Ledennet. Dus ben je nu vanuit de app met één klik ingelogd op het Ledennet. Ook komend kwartaal werken we aan uitbreidingen voor de koppeling tussen Livits en Bundeling.
We implementeren de eerste Umbraco-projecten binnen de Livits architectuur
Zoals jullie weten is livits.nl gemaakt in Umbraco. Daarnaast hebben we met VKW Limburg en Techniek Nederland (Basis P&O voor installatiebedrijven) ook de eerste gave klantprojecten live. Ook Umbraco komt terug op de Roadmap van 2022.
Hopelijk geeft dit verhaal inzicht in ons ‘rapport’ na een jaar werken aan de verschillende klantcommitments. Wil je meer over het bovenstaande weten? Neem dan contact met ons op. Zoek naar je klantmanager, Product Owner Tom of neem rechtstreeks contact met mij op via 06-29526083 of Frank.vandeVinne@Livits.nl.