Hoe verbeter ik de SEO van mijn website?
4 januari 2024
Je website is je digitale etalage. Het vinden van nieuwe leden, het bieden van informatie aan je huidige leden andere stakeholders, het kunnen inschrijven op een bijeenkomst die je organiseert. Het begint vaak op je website. Voor de vindbaarheid is Search Engine Optimisation (SEO) erg belangrijk. Maar hoe pak je dit aan?
Wat is SEO?
SEO staat voor Search Engine Optimisation, zoekmachineoptimalisatie vertaald naar het Nederlands. Hiermee optimaliseer je de vindbaarheid van je website. Het doel is de zichtbaarheid en rangschikking ervan op de zoekresultatenpagina's van zoekmachines, zoals Google, Bing en Yahoo, te verbeteren. Op deze manier krijg je meer kwalitatief goed verkeer naar je website. Simpel gesteld, je wordt door een zoekmachine beter gevonden. Vaak op een aantal specifieke zoekwoorden. SEO maakt gebruik van meerdere technieken, zowel gericht op de inhoud van je website als op de onderliggende techniek.
Hoe kunnen wij je helpen?
Het verbeteren van je SEO performance is iets wat voortdurende aandacht vraagt. Je webredacteuren en/of je marketingafdeling moeten een helder beeld hebben op welke zoekwoorden jullie gevonden willen worden. Dit moet terugkomen in de content van de website. Hierdoor verbetert de SEO performance stap-voor-stap. Tools als Google Analytics helpen je hierbij. Toch is het vaak lastig in een oogopslag te zien hoe je website het doet. Daarbij kunnen wij je helpen. We hebben tooling waarmee we, op basis van een aantal opgegeven zoekwoorden, direct kunt zien hoe jouw website het doet. Je kunt dit dan eventueel ook vergelijken met een door jouw opgegeven concurrent of andere websites die vindbaar zijn op dezelfde zoekwoorden.
Wat kan je dan verwachten?
Wat we als onderdeel van deze dienst bieden is een rapportage waarin je een aantal zaken kunt vinden: - Health score: hoe gezond is je website, gemeten naar het aantal links op de website zonder fouten - Domain Rating: hoe betrouwbaar wordt jouw website gezien door zoekmachines, op een schaal van 100 punten - Referring domains: hoeveel websites hebben een link opgenomen naar jouw website - Organic trafic: het aantal organische bezoekers dat je website trekt - Organic keywords: het aantal zoekwoorden waarop jouw website in de top 100 van zoekresultaten van Google staat - Tracked keywords: het aantal keywords dat jij hebt opgegeven die wij voor je moeten meten Met name de keyword tracker is interessant, omdat je op die manier kunt zien hoe jij het doet op de door jouw opgegeven zoekwoorden. Je kunt daarbij ook zien hoe je het in de loop van de tijd doet, dus of een zoekwoord verbeterd of het juist minder goed doet. Over deze keywords ontvang je een specifiek rapport.
Interesse of vragen?
Heb je vragen of opmerkingen over het bovenstaande, of interesse in deze dienst? Neem dan rechtstreeks contact met ons op. Dat kan via je klantmanager, via ons kantoor (076-578 09 50) of via de Livits Connect app.