Hoe houd je facturen altijd beschikbaar voor je leden?
27 oktober 2022
Iedereen herkent het. Een lid dat aan de bel trekt omdat er een factuur verloren is gegaan. Bijvoorbeeld omdat een mail per ongeluk in de spamfolder terechtkomt of wordt weggegooid. Dit belast bureaumedewerkers omdat ze facturen nog een keer moeten sturen. En als er een betalingsherinnering is gestuurd voor een factuur die het lid niet meer heeft, zorgt dat ook vaak voor gedoe. Hiervoor is nu een oplossing beschikbaar: facturen kunnen via het ledennet door een lid worden opgevraagd.
Over welke facturen gaat het?
Via Livits kunnen op verschillende plekken facturen worden aangemaakt. Dat kan bijvoorbeeld vanuit een contributieproces, de abonnementenmodule of vanuit een betaalde bijeenkomst. Een factuur wordt daarna meestal per mail naar het betrokken lid gestuurd.
Het komt regelmatig voor dat een dergelijke factuur verloren gaat. Mail kan per ongeluk als spam worden aangemerkt. Ook komt het voor dat een mail per ongeluk wordt verwijderd. Dit zorgt voor extra belasting van het bureau omdat de factuur nagestuurd moet worden, en vaak minder tevredenheid van het lid doordat er gedoe ontstaat.
Kan dat niet handiger?
Een lid dat inlogt via het ledennet krijgt daar de mogelijkheid de vanuit Livits verstuurde facturen in te zien. Er komt een overzicht beschikbaar waarin deze facturen getoond worden. Ook is het mogelijk een factuur vanuit het ledennet te downloaden. Indien betaalinformatie beschikbaar is binnen Livits, kan ook getoond worden of de factuur al dan niet betaald is.
Hoe kun je hiervan gebruikmaken?
De oplossing om online facturen in te zien is een aparte module, die beschikbaar komt in het standaard product. Je kunt hem gebruiken wanneer je contributie hebt ingericht in Livits en facturen vanuit onze oplossing verstuurt. De module moet voor je worden ingericht in het Ledennet, waarbij we aandacht hebben voor jouw huisstijl. De tijd die benodigd is om deze inrichting te doen verschilt per klant. Ook is er een aanvullend maandelijks bedrag verbonden aan het gebruik van de module. Hiermee onderhouden we de oplossing en kun je gebruik maken van ons support kanaal indien je er vragen over hebt.
Vragen?
Wil je gebruik gaan maken van de oplossing of heb je vragen of opmerkingen over het bovenstaande, neem dan rechtstreeks contact met ons op. Dat kan via je klantmanager, via ons kantoor (076-578 09 50) of via de Livits Connect app.