Direct contact

Bijster 15
4817 HZ Breda
076 578 0950 | info@livits.nl

24
sep.
Customerboard

Customerboard Q3 2021

24 september 2021

Samenvatting: lekker met je bord op schoot. 

2 september vond er weer een Customerboard sessie plaats. In dit artikel lees je een korte samenvatting van de onderwerpen die behandeld zijn. 

Wat stond er op de agenda? 

  1. Update Roadmap 

Tijdens ons Livits Roadmap event gaven we het al aan, wat ons betreft is een Roadmap niet in beton gegoten. Dit blijkt nu al wel, want ten opzichte van de destijds gedeelde Roadmap zijn er een aantal toevoegingen: 

  • Pijler We geven je continu inzicht: 
    • Sitevalidatie 
  • Pijler We nemen je werk uit handen: 
    • Formbuilder 
  • Pijler We helpen je leden te binden: 
    • Kolla 

Deze drie onderdelen gaan we ‘waarde toevoegend technisch ombouwen’, van AngularJS naar React. We migreren dus niet alleen, maar kijken ook hoe we (functionele)verbeteringen kunnen doorvoeren. React is het standaard framework dat we voor de ontwikkeling van Livits omarmt hebben. Hiermee hebben we bijvoorbeeld ook de ledenzoeker van Techniek Nederland ontwikkeld. 

De reden dat deze onderdelen prioriteit hebben gekregen op de Roadmap is dat AngularJS, het framework waarmee deze onderdelen nu gemaakt zijn, een end of life support kent eind 2021. 

       2. Value Points 

Sinds kort verrijken we onze user stories, naast story points, ook met value points. Waar story points laten zien hoeveel technische moeite het kost om een user story te maken laten value points zien hoeveel waarde een user story toevoegt. 

Hiermee is het een ultiem hulpmiddel om de product backlog op waarde te sorteren. Om de waarde van user stories goed te kunnen bepalen is klant input cruciaal! 

       3. Kennisbank 

Tijdens de zomerperiode hebben we de Livits Kennisbank gelanceerd. Ook tijdens de Customerboard sessie bleek dat dit gewaardeerd wordt. Een feedback ronde leverde direct nog een aantal tips op ter verbetering. 

Customerboard Q4 

Tot slot hebben we gebrainstormd over wat er zeker niet op de agenda mag ontbreken tijdens de laatste Customerboard sessie van 2021. Naast een update en voortgang moment van de Roadmap staat een visie statement over het Livits DMS centraal. Hoe zien we hier de toekomst van? Dit zullen wij voorbereiden en vervolgens bespreekbaar maken en afstemmen met de Customerboard. 

Het belang van de Customerboard 

De Customerboard in zijn huidige opzet bestaat nu dik een jaar. Het is iets waar we trots op zijn en veel waarde aan hechten. Samen met onze klanten toekomstperspectief creëren vanuit geloof in betrokkenheid. 

Zoals jullie streven naar betrokken leden, streven wij naar betrokken klanten. Daar doen we het voor! 

Liever het hele verhaal dan de samenvatting? 

Dat is natuurlijk mogelijk! Neem gerust contact op met Tom van der Burght. Tom is Product Owner van Livits en vertelt je in een Teams sessie graag alle ins en outs! Je kan hem benaderen via 06 17 38 76 49 of tom@livits.nl.

 

Livits.nl gebruikt cookies voor anonieme analyse van websiteverkeer, zodat we de functionaliteit en effectiviteit van deze website kunnen verbeteren. Na toestemming gebruiken we deze om gepersonaliseerde content weer te geven. Bekijk onze privacy- en cookieverklaring.

Ok