Bundeling Community app "altijd in de broekzak van je leden"
Bundeling Community app "altijd in de broekzak van je leden"
In 2020 heeft CCI Groep een partnership gesloten met Bundeling. De naam zegt het al. Bundeling biedt een app waarmee je verschillende zaken, die je wilt communiceren met je leden, bundelt in 1 app. Hierdoor ben je altijd in het bereik van je leden. Waar nieuwsbrieven steeds slechter worden gelezen, hebben de meeste hun mobiel bijna altijd binnen bereik. Zeker in tijden waarbij digitaal communiceren steeds belangrijker wordt en steeds vaker ook plaats onafhankelijker wordt.
Tijdens het klantevent in 2020 heeft Bundeling een demonstratie gegeven hoe je van de app een portal kan maken voor je leden, waarin alle informatie en communicatie samenkomt. Denk hierbij aan:
- Nieuws & events, inclusief reacties & likes
- Push-notificaties bij belangrijk nieuws
- Volledig overzicht van collega’s, teams & afdelingen
- Een-op-een & groepschat
- Bestanden delen
- Linkjes naar webpagina’s
Leden hebben de informatie altijd binnen handbereik. Met push-notificaties bij belangrijk nieuws ben je dus altijd in de buurt (in de broekzak) van je leden. Bekijk de workshop hier terug.
Klantcase KNS
Nieuwsbrieven worden gelezen wanneer het uitkomt. Belangrijk nieuws en activiteiten worden soms gemist. Koninklijke Nederlandse Slagers (KNS) is de branchevereniging voor de ambachtelijke slager in Nederland. De vraag voor KNS was, “hoe bereiken we een groot deel van onze achterban op een effectieve manier?”
Met deze vraag is KNS in contact gekomen met Bundeling en is de app na een korte implementatie gelanceerd.
Vera de Jonge van KNS legt uit: “Eerst hebben we de inspiratiegroepen toegang gegeven tot de app. Deze groep van actieve leden zijn makkelijker in adopteren van nieuwe technieken en zijn makkelijk te activeren. Leden kunnen zelf toegang vragen. Het gebruik van de app wordt als heel positief ervaren, meer dan 90% van de personen die de app gebruiken lezen ook de berichten. Een veel hoger percentage dan bij nieuwsbrieven”.
Omdat de app door zowel leden als medewerkers van KNS goed is ontvangen en een koppeling heeft met de ledenprofielen in Livits, heeft KNS besloten de app uit te rollen naar alle leden. Een grote stap, maar zeker wenselijk, want niets is zo belangrijk om je achterban te blijven bereiken om de toegevoegde waarde van het lidmaatschap aan te tonen.